- Tylko online
Wpływ religii na rozwój rachunkowości w wybranych krajach azjatyckich [E-Book] [pdf]
Jest to pierwsza w Polsce publikacja kompleksowo opisująca wpływ religii na rachunkowość. Znajomość różnic kulturowych, w tym religijnych, oraz ich oddziaływania na prowadzenie biznesu ma coraz większe znaczenie ze względu na zjawisko globalizacji, co wiąże się ze współpracą w środowiskach międzynarodowych i jednocześnie międzykulturowych. Autorka skupia się na trzech krajach azjatyckich o wyraźnie odrębnej tożsamości kulturowej i religijnej (Chiny, Indie oraz Indonezja), z największymi gospodarkami w tym regionie świata. Publikacja bada wpływ hinduizmu, konfucjanizmu, buddyzmu i islamu na rachunkowość powszechnie uważaną za uniwersalny język biznesu. Efektem dociekań przeprowadzonych w monografii jest stwierdzenie, że skutkiem wpływu religii na rozwój rachunkowości jest istnienie tożsamości kulturowej rachunkowości i zaproponowanie autorskiej definicji tego terminu uwzględniającej determinujący wpływ norm etycznych i moralnych, których źródłem jest religia.
- Autor / Autorzy: Małgorzata Czerny
- Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
- Rok wydania: 2022
- Liczba stron: 384
- Format: pdf
- Publikacja jest zabezpieczona przed nieuprawnioną dystrybucją. Rodzaj zabezpieczenia: Watermark
- Przed zakupem przeczytaj zasady licencji, która zostanie udzielona kupującemu niniejszą publikację elektroniczną.