• Tylko online
Koncepcja sztuki prymitywnej [E-Book] [pdf]
  • Koncepcja sztuki prymitywnej [E-Book] [pdf]
 

Koncepcja sztuki prymitywnej [E-Book] [pdf]

21,71 zł
Brutto

W prezentowanej książce autorka analizuje historię pojęcia i koncepcji "sztuki prymitywnej" na tle zmieniających się w ciągu ponad pięciu wieków okoliczności politycznych, społecznych i kulturowych. Punktem wyjścia są procesy kolonizacji i ich konsekwencje dla sposobów postrzegania przez Europę Nowego Świata, jego mieszkańców, kultury i sztuki. W końcu, jak pisał Hans Beltin...

W prezentowanej książce autorka analizuje historię pojęcia i koncepcji "sztuki prymitywnej" na tle zmieniających się w ciągu ponad pięciu wieków okoliczności politycznych, społecznych i kulturowych. Punktem wyjścia są procesy kolonizacji i ich konsekwencje dla sposobów postrzegania przez Europę Nowego Świata, jego mieszkańców, kultury i sztuki. W końcu, jak pisał Hans Belting, historia kolonizacji była też "wojną obrazów". Na gruncie teorii kolekcjonerstwa, przeplatanej zagadnieniami z teorii sztuki, muzealnictwa, estetyki, antropologii, politologii i historii, Hanna Schreiber rozpatruje sposoby zbierania i metody wystawiania artefaktów pozaeuropejskich, od pierwszych prywatnych gabinetów osobliwości w XVI wieku do wybranych współczesnych kolekcji i wystaw muzealnych. Dzięki analizie najważniejszych pism teoretycznych i wydarzeń artystycznych wskazuje punkty zwrotne dla kształtowania się wizerunku "sztuki prymitywnej" w zdominowanym przez europocentryczną perspektywę zachodnim uniwersum sztuki i muzeów.

  • Autor / Autorzy: Hanna Schreiber
  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
  • Rok wydania: 2012
  • Liczba stron: 326
  • Format: pdf
  • Publikacja jest zabezpieczona przed nieuprawnioną dystrybucją. Rodzaj zabezpieczenia: Watermark
  • Przed zakupem przeczytaj zasady licencji, która zostanie udzielona kupującemu niniejszą publikację elektroniczną.
1
Warszawa
326
2012
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.